ArtikelBestuurDiverse uitgavenBeurzenNieuwe uitgavenOproep/vragenHome

PastelPopulaire decorsSpeciale vondstenTentoonstellingen

Op de site van "Het Geheugen van Nederland" zijn 17.574 afbeeldingen te vinden bij  "Decoraties Maastrichts Aardewerk 1836-1969". U kunt diverse opties kiezen om de afbeeldingen te bekijken.

Klik hier om de site te openen

Op de site van Limburgs Erfgoed staat bij "Sphinx" de gehele Sphinxcollectie afgebeeld met korte omschrijving.

De Nederlandse vereniging van vrienden van ceramiek en glas is de oudste en grootste vereniging op dit gebied in Nederland en publiceert sinds de oprichting in 1952 drie Ó vier keer per jaar het tijdschrift Vormen uit Vuur, met leesbare en informatieve artikelen van hoog niveau. Daarbij organiseert zij lezingen en excursies.
De leden ontmoeten tijdens deze activiteiten deskundigen uit musea, archeologen, restauratoren, keramisten, glaskunstenaars, antiquairs, verzamelaars en vele particulieren met dezelfde belangstelling.

Lange Lijs

Een van onze leden, Irene Keim, is fanatiek verzamelaar van het Lange Lijs servies van Mosa. Zij heeft een interessante weblog over dit onderwerp die u kunt bekijken door op bovenstaande foto te klikken. De weblog wordt ook in boekvorm uitgegeven.

Op de site: WWW.SERVIEZENDOMEIN.NL STAAT INTERESSANTE INFORMATIE OVER EEN VARI╦TEIT AAN SERVIESGOED VAN DIVERSE AARD EN SOORT.